Ολοκληρώθηκε η δράση παροχής διοικητικών πληροφοριών και διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων από τα Κ.Ε.Π. με τηλεδιάσκεψη (mykeplive)

21/07/2020
ΕΠΑΔ

Εκδόθηκε η ΚYA 20530 ΕΞ 2020 (ΦΕΚ 3030/Β/21-07-2020) κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 33 του ν. 4704/2020

ΕΠΑΔ logo

Με την έκδοση της ΚYA 20530 ΕΞ 2020 (ΦΕΚ 3030/Β/21-07-2020) κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 33 του ν. 4704/2020 "Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της Ψηφιακής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις" ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της εξ' αποστάσεως εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ με τηλεδιάσκεψη.

Στόχος του myKEPlive, είναι η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και η παροχή διοικητικής πληροφόρησης στους πολίτες, χωρίς τη φυσική μετάβαση των πολιτών στα ΚΕΠ. Με το έργο δημιουργείται ειδική σύγχρονη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (videoconference), η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, παρέχει στους πολίτες και τους νομίμους εκπροσώπους των νομικών προσώπων τη δυνατότητα εξυπηρέτησή τους, για συγκεκριμένες διαδικασίες, από τους υπαλλήλους των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

Στην πλατφόρμα myKEPlive.gov.gr, ο πολίτης ή η επιχείρηση, μέσω του νομίμου εκπροσώπου της, δύναται να αιτηθεί ραντεβού, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει, προκειμένου να διεκπεραιώσει συγκεκριμένο αίτημά του. 

Το myKEPlive αναμένεται να εξυπηρετήσει πολύ και τους Έλληνες του εξωτερικού σε περιπτώσεις που χρειάζονται απλές βεβαιώσεις από το κράτος. Παράλληλα, διευκολύνονται οι εργαζόμενοι που δεν έχουν χρόνο να μεταβούν σε ΚΕΠ και οι πολίτες που -για οποιοδήποτε λόγο- δυσκολεύονται να βγουν από το σπίτι τους.

Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑΜΕΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής.

Οι υπηρεσίες έχουν οργανωθεί σε τέσσερα θεματικά πεδία :

  1. Διοικητική Πληροφόρηση - Διεκπεραίωση αίτησης: Μπορείτε να λάβετε πληροφόρηση: αίτηση, δικαιολογητικά, αρμόδιο φορέα/ ή να υποβάλλετε την αίτησή σας για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/ βεβαιώσεις/ έγγραφα.
  2. Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις: Μπορείτε να ενημερωθείτε για διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων καθώς και για έναρξη επαγγέλματος παροχής υπηρεσιών. υποβάλλετε την αίτησή σας για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/ βεβαιώσεις/ έγγραφα.
  3. Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία: Αν είστε πολίτης με αναπηρία μπορείτε να εξυπηρετηθείτε με γραπτό κείμενο, βιντεοκλήση και εξ αποστάσεως διερμηνεία. Μπορείτε να λάβετε πληροφόρηση: αίτηση, δικαιολογητικά, αρμόδιο φορέα/ ή να υποβάλλετε την αίτησή σας για συγκεκριμένα πιστοποιητικά/ βεβαιώσεις/ έγγραφα.
  4. Εξυπηρέτηση από το Δήμο σας: Εδώ μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση προς το Δήμο σας. Για το σκοπό αυτό επιλέγετε υποχρεωτικά ΚΕΠ του Δήμου στον οποίο απευθύνεστε.

Μπορείτε να εισέρχεστε στην πλατφόρμα με δυο τρόπους:

  1. είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης Gov.gr, ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα»- Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών
  2. είτε πληκτρολογώντας τη διεύθυνση myKeplive.gov.gr.

Και στις δυο περιπτώσεις χρησιμοποιείτε τους προσωπικούς κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.

Στη συνέχεια και εφόσον έχετε επιλέξει το θεματικό πεδίο εξυπηρέτησης και το χρόνο για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση που επιθυμείτε, καταχωρείτε τα προσωπικά στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη.

Όχι απαραιτήτως. Οι υπηρεσίες παρέχονται ανεξαρτήτως των χρησιμοποιούμενων κωδικών TAXISnet για την εισαγωγή σας στην πλατφόρμα, αρκεί όταν κλείνετε το ραντεβού να καταχωρήσετε τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας και επικοινωνίας του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί ώστε να γίνει από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση

Για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση μπορείτε είτε να έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή Microsoft teams στον προσωπικό σας υπολογιστή, κινητό ή tablet, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα, είτε να επιλέξετε τη χρήσης της εφαρμογής μέσω σελίδας φυλλομετρητή.

Ναι, η ταυτοπροσωπία είναι απαραίτητη και για το λόγο αυτό θα πρέπει στην αρχή της τηλεδιάσκεψης, η κάμερα σας να είναι ενεργή ώστε να επιδεικνύετε τα νομιμοποιητικά σας έγγραφα για την ταυτοποίηση σας στον υπάλληλο του ΚΕΠ.

Προς το παρόν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε μέσω του myKeplive εάν είστε

  1. Έλληνας πολίτης με επίδειξη της ταυτότητα σας. (Η δυνατότητα ταυτοπροσωπίας με χρήση ελληνικού διαβατηρίου θα είναι εφικτή στο επόμενο διάστημα.)
  2. Ευρωπαίος πολίτης και έχετε καταγραφεί με αίτηση σας στο Τμήμα Αλλοδαπών της Αστυνομικής Αρχής του τόπου της κατοικίας σας, για την έκδοση βεβαίωσης εγγραφής Ευρωπαίου πολίτη. Για την εξυπηρέτησή σας επιδεικνύεται στην κάμερα κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης την κάρτα Ευρωπαίου Πολίτη/ ή το Διαβατήριό σας.
  3. Πολίτης τρίτης χώρας με την επίδειξη του διαβατηρίου σας ή της κάρτας παραμονής σας.

Σε κάθε περίπτωση η συνομιλία και η εξυπηρέτηση γίνεται μόνο στα Ελληνικά.

Αφού εισέλθετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε ένα από τα τέσσερα θεματικά πεδία. Στο ημερολόγιο που εμφανίζεται επιλέγετε την ημερομηνία και την ώρα όπου επιθυμείτε να εξυπηρετηθείτε. Ακολούθως καταχωρείτε τα στοιχεία του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης, τα στοιχεία επικοινωνίας του και το θέμα του αιτήματος σας. Ο διαθέσιμος χρόνος εξυπηρέτησης είναι προκαθορισμένος από το σύστημα και διαφέρει ανά θεματική ενότητα.

Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την κράτηση σας αποστέλλεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε μήνυμα με τίτλο «ενημέρωση για την επερχόμενη κράτηση» και σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή σας στην τηλεδιάσκεψη με το επιλεγμένο ΚΕΠ. Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης / βιντεοκλήσης.

Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης ενεργοποιείτε το σύνδεσμο που έχετε λάβει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε και συνδέεστε στην πλατφόρμα. Θα βρίσκεστε σε αναμονή έως ότου ο υπάλληλος του ΚΕΠ δεχθεί το αίτημά σας και συνδεθεί ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.

Ναι, μπορείτε να ακυρώσετε την κράτηση ή να προγραμματίσετε εκ νέου μια νέα καθώς και να τροποποιήσετε την τρέχουσα

Οι διαδικασίες που διεκπεραιώνονται με βιντεοκλήση είτε δεν απαιτούν την επισύναψη δικαιολογητικών, είτε αυτά αναζητούνται αυτεπαγγέλτως.

Σας δίνεται η δυνατότητα να δηλώσετε τον τρόπο παραλαβής της απάντησης σας είτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που καταχωρήσατε είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση κατοικίας που έχετε δηλώσει. Στην περίπτωση που αιτείστε δημοτική υπηρεσία, έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε το τελικό έγγραφο από το ΚΕΠ που επιλέξατε για την εξυπηρέτησή σας.

Όχι δεν καταγράφεται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Η νέα υπηρεσία παρουσιάστηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον Πρωθυπουργό κο. Κυριάκο Μητσοτάκη.